Η .. ανατίμηση

c00065.gif

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2000, 7 και 20 μμ ακριβώς. Το πρόγραμμα της τηλεόρασης διακόπτεται ξαφνικά. Η οθόνη, γεμίζει με τη φράση : ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ. Ο νους μου, πάει στο κακό. Με αγωνία περιμένω την ανακοίνωση της δολοφονίας του ΟΤΣΑΛΑΝ από φανατικούς ισλαμιστές, μετά από νέο, προληπτικό βομβαρδισμό της Βαγδάτης από τις δυνάμεις του ΝΑΤΟ, τη σύλληψη του ΜΙΛΟΣΕΒΙΤΣ σαν εγκληματία πολέμου ή, τουλάχιστον, την αποκάλυψη του ηχηρού ονόματος των περί «Κορασίδη» κομπιναδόρων.

Ομως, ακούω τη φωνή της καλλίγραμμης εκφωνήτριας του εκτάκτου δελτίου, να λεει περίπου τα εξής, γεμίζοντάς με, με χαράς ευαγγέλια : «Μόλις μας ανακοινώθηκε η νέα ισοτιμία της δραχμής έναντι του ευρώ, λεει. Δυστυχώς, οι Ευρωπαίοι εταίροι μας δεν αναγνώρισαν πλήρως τις φιλότιμες και σκληρές προσπάθειες της πατρίδας μας και δεν ανατίμησαν τη δραχμή μας υπερτιμώντας την στα επίπεδα που της άξιζε … Η νέα κεντρική ισοτιμία, μόλις ορίστηκε στις 340,750 δρχ/ευρώ, αντί των 353,100 που είχαμε συμφωνήσει … Μείνετε μαζί μας. Στο κεντρικό μας δελτίο ειδήσεων, θα σας αναλύσουμε κάθε λεπτομέρεια των σκληρών διαπραγματεύσεων, όπως και τις ευνοϊκές επιπτώσεις που αυτή η νέα ανατίμηση, θα έχει στη ζωή μας …».

Δεν ξέρω τι είπε μετά, γιατί δεν άκουγα πια. Σαν έλληνας πολίτης, έπλεα σε πελάγη ευτυχίας, ένοιωθα περήφανος. Τόσες μέρες τώρα άκουγα για την αναμενόμενη αυτή ανατίμηση – προς τα πάνω φυσικά – της δραχμής μας που δεν θυμάμαι να γνώρισε άλλο από υποτιμήσεις απ’την ώρα που γεννήθηκα … Και να που οι προσδοκίες όλων μας επί τέλους δικαιώνονται. Να που τα μετάλλια που κερδίζουμε, δεν θα αφορούν πλέον μόνο τα βάρη των αθλητικών στίβων, αλλά και τις θυσίες για την οικονομική και κοινωνική μας πρόοδο. Να που ο κ. Υπουργός μας επί της εθνικής οικονομίας είχε δίκιο : «Θα μπούμε στην ΟΝΕ με το σπαθί μας» μας έλεγε και μας ξανάλεγε, τόσες μέρες τώρα, σ’όλα τα ΜΜΕ και τις εφημερίδες …

Κάνω καφέ, ξαπλώνω τα πόδια μου πάνω στο τραπέζι, βάζω (ψηφιακή) μουσική στο κομπιούτερ, ανάβω τσιγάρο και βυθίζομαι στην απόλαυση της καλής αυτής είδησης … Ομως, εκεί που μου πήγαιναν όλα καλά, εκεί που αναλογιζόμουνα και την έξοδο του ΧΑΑ από το τέλμα του, προφανή συνέπεια αυτής της ανατίμησης όπως μέχρις ακόμη και χθες βράδυ άκουγα από τα χείλη χρηματιστηριακών παραγόντων στην τηλεόραση, νάσου πάλι αυτός ο διάολος που κρύβω μέσα μου, αυτό το μυαλό π’ανάθεμά το, που δεν μ’αφήνει να χαρώ μια καλή στιγμή της ζωής μου, τώρα τελευταία …

– Μα, μου λεει, πόσο πάει σήμερα η δραχμή σε ευρώ ;

– Τρ..τρ.. τριακόσιες τριάντα μία … τραυλίζω αλαφιασμένος …

– Και πόσο πήγαινε πέρυσι τον Οκτώβριο ; μου ξανακοπανάει ο ύπουλος αυτός εχθρός της ευτυχίας μου.

– Τρ .. τρ .. τριακόσιες είκοσι τέσσερις ξανατραυλίζω, νοιώθοντας το τσιγάρο να μου καιει τα δάχτυλα.

– Και πού είχε πάει στην τελευταία υποτίμηση ή ευθυγράμμιση όπως τη λέγατε ;

– Στις τρ .. τρ .. τριακόσιες έντεκα νομίζω, του απαντώ πάλι τραυλίζοντας, ενώ το τσιγάρο έχει πια πέσει κάτω και καιει ήσυχα το καλό μου το τραπεζάκι όπου έχω ακουμπήσει τον καφέ …

– Και που την είχατε συμφωνήσει και σας αδίκησαν ; μου ξανακοπανάει ο άτιμος.

– Στις 353,10 του λεω φωναχτά πια και τινάζομαι από την καρέκλα μου.

– Και το λες αυτό ανατίμηση ε ; Ε, άι χ….. μας, μου απαντά, δίνοντάς μου τη χαριστική βολή και χαλώντας μου οριστικά την ωραία βραδιά που σκόπευα να περάσω σήμερα …

Ελπίζω, η δική σας, να είναι καλύτερη …

αρχική δημοσίευση : 22/05/2000

Σχολιάστε

